Google Website Translator Gadget

fredag 14 oktober 2011

Krockar (och Matt Damon)

Det finns 52 helger på ett år. Man tycker ju att med så många helger tillgängliga kunde folk sluta planera så att allting händer samtidigt, men icke! Först var det när Emma var här senast - då var det samtidigt EF Reunion Party som jag då självklart missade. Nu till helgen kommer Emma upp igen och självklart är det precis den helgen de har lagt församlingens städdag, som jag ju egentligen borde varit med på - men eftersom jag inte träffar Emma så ofta längre så har hon första prioritet... Sen har vi nästa helg, då är det planerat att jag ska ner till Borås och det kan jag inte ändra på, men självklart får jag då den här veckan veta att det innebär att jag kommer missa både stavskonferensen och EF ledaråterträff med utvärdering av sommaren. Hur bär folk sig åt för att lägga allt på samma helger? Eller är det bara universum som konspirerar emot mig?

På tal om universum så såg jag Liftarens Guide till Galaxen i veckan. Hade glömt hur rolig jag faktiskt tyckte den var och jag satt här och småskrattade högt för mig själv. Marvin är helt underbar och överhuvudtaget är det bara en otroligt bra filmatisering av en helt sjuk bok som man aldrig ens skulle ha trott att det gick göra film av överhuvudtaget

En annan film som jag precis tittade på som har stått på min "att se"lista i åratal var The Bourne Ultimatum. För att vara nån som egentligen inte är särskilt intresserad av actionfilmer tycker jag att Bournefilmerna är riktigt bra. Och jag har kommit fram till att jag verkligen gillar Matt Damon. Han är verkligen seriös med det han gör och går in för rollerna (det ser man i bonusmaterialet, men jag tycker även det märks i hans skådespeleri). Kommer ihåg att jag såg honom första gången i Will Hunting och tyckte han var bra redan då Det är intressant att titta på bonusmaterialet efter en film, för ibland får man en känsla av vilka skådespelarna är istället för att enbart få en bild av deras karaktärer, så var det med detta bonusmaterialet. Jag konstaterade att Matt Damon har ett härligt skratt och att han verkar vara en väldigt sympatisk person (vissa skådespelare framstår ju bara som supersnobbiga) och att han precis som alla unga män egentligen bara är en liten pojke som tycker om att leka med bilar! Haha. :-P Om jag nån gång skulle få chansen att träffa en skådespelare så finns han nog definitivt på topp 15-listan över vilka jag skulle vilja träffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar