Google Website Translator Gadget

lördag 10 september 2011

"Små, lätta moln ser jag på min himmel, min himmel som är blå"

Jag har kommit fram till att jag har en oerhört stor fascination för molnformationer av alla de slag. Vi kommer nog alla ihåg tillfällen från när vi var små då vi låg på marken och tittade på molnen och såg olika figurer såsom drakar och hästar. Det ser jag inte så ofta nuförtiden, däremot har jag slagits av hur vackert det är med moln! De kan skapa sådana kontraster, de kan ge en fjäderlätt känsla eller en känsla av att vara ointagliga, kompakta berg. Flyger man ovan molnen får man intrycket av ett vidsträckt snölandskap under sig, eller känslan av att det är ett hav av bomull som man skulle kunna promenera omkring i. I gränslandet mellan olika moln och mellan himmel och moln,mellan skymning och dag eller mellan himmel och jord skapas ofta de mest fenomenala kreationer, de mest hänförande vyerna - och jag, när jag ser något sådant... Jag kan inte låta bli att ta fram min kamera och försöka föreviga detta vackra (och varje gång önskar jag att jag hade haft en bättre kamera än mobilen...). Så många gånger jag stannat till på väg till eller från jobbet bara för att ta ett kort och njuta av ett ögonblick av oändlig skönhet. Den här världen vi bor i är så fantastisk, så exakt, så oändligt vacker. Naturfenomen är något av det som alltid har förstärkt min tro på en skapare.

Men, här är några av de bilder på moln som jag har tagit sen jag flyttade uppåt landet. Och jag ber om ursäkt att min kamera verkligen inte gör dem full rättvisa.

Fjäderlätt känsla. Svävande.

Jag gillar känslan av att de här molnen sänker sig över husen, nästan nuddar. 
Medan himlen ovanför är klarblå.

De här molnen gav en känsla av att hela himlen rörde sig.
Det var som flytande grå lava!

Den här bilden är nog min favorit. 
Brytningen mellan blå himmel och tunga regnmoln är bara briljant vacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar