Google Website Translator Gadget

tisdag 20 september 2011

Medmänskligt

Tänk, jag hade glömt vad mycket energi man kan få bara av att prata med en annan människa. Jag låg helt utslagen på min säng efter jobbet idag och undrade hur jag skulle få energi att ta mig för någonting alls. Då plötsligt ringde telefonen - en vän som jag inte hört ifrån sen jag flyttade. Det var inget märkvärdigt samtal, det var inte ens nåt särskilt långt samtal men efteråt hade jag plötslig energi att ta mig för något, att ta mig ur sängen.

Bara nån timme senare blev det ännu bättre. Då ringer telefonen igen. Den här gången är det min bror som säger "det är nån här som vill säga godnatt till dig" och så kopplar han på medhöret så att jag kan höra min brorson. Urgulligt - tydligen pratar han om mig hemma och leker med sitt lilla flygplan och säger "Ida flygplan". Åh, det är nog en av de tråkigaste sakerna med att bo här uppe, att man är så långt bort ifrån familjen!

Förresten har jag börjat räkna ner dagarna. På torsdag kommer Emma hit och stannar hela helgen. Jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar