Google Website Translator Gadget

fredag 30 mars 2012

Mellanlandning

Flygplats i Chicago. 2 timmar tills jag far ga ombord pa mitt flyg. Har varit inne i down town Chicago. Otroligt maffigt. Man kande sig ratt liten maste jag saga bland alla de stooora byggnaderna.

Resan har gatt smidigt. Flera ganger har min vantetid forkortats avsevart da de plotsligt oppnat en ny ko/kassa pa flygplatsen. Det enda som tog nan tid vard att tala om var att ga igenom tullen nar jag kom till USA. Laaaang vantan. De gick runt med sota sma tullhundar som nosade efter kott och gronsaker. Det far man tydligen inte ha med sig in i landet.

Pa vag till Chicago, bara 30-60 min innan vi skulle landa sag jag for forsta gangen en regnbage uppifran och kunde se med egna ogon att det ar en helt rund cirkel. Haftigt! Tyvarr hann jag inte fa upp kameran fort nog for att fa en bild innan den var borta. Har daremot fatt flera andra harliga flygbilder av sjoarna runt Chicago, de otroliga, langa stranderna och hur skuggorna fran molnen vid en forsta anblick ser ut som rev under vattenytan innan man inser vad det ar. Tog aven kort pa en golfbana uppifran luften, det sag ratt haftigt ut.

Nar jag skulle genom sakerhetskontrollen har i Chicago nyss fick jag for forsta gangen ga igenom en kroppsscanner. Synd att man inte sjalv far se hur man ser ut nar de scannar en. Det skulle jag vilja gora.

Varen har kommit mycket langre har an hemma. Det knoppas och blommas sa det star harliga till. Forsokte fa lite fina kort under resan in till Chicago, men det blir lite suddigt fran fonstret pa ett tag som ror sig... Fina tulpaner (och fin konst) inne i centrum i alla fall.

Pa flygplatsen har hade de en utstallning med mosaikglas (ni vet alla kyrkfonster... vad heter det egentligen? Star still just nu i huvudet.) nar man gick av planet. Jattefint och mycket hog mysfaktor, men tyvarr var den i delen av flygplatsen dar det rader fotoforbud... dessa paranoida amerikaner. :p

Det kanns bra och familjart att vara pa amerikansk mark igen, men dialekten har i Chicago ar lite svarforstadd ibland.

Nu ar snart min svindyra internettid slut. Ha det kalasbra dar hemma, for det tanker jag ha har borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar