Google Website Translator Gadget

måndag 5 mars 2012

Perception

Har du nån gång funderat på hur andra ser dig? Vilka karaktärsdrag framstår starkast i deras ögon? Vad ser andra som inte du ser hos dig själv? Och vad ser du som inte andra ser? För några år sedan hade jag en konversation med en god vän som var så frustrerad över att människor i hans omgivning inte märkte att han hade förändrats. Han jobbade så hårt på att bli bättre och det gick framåt, men minsta lilla bakslag fick människor att fortfarande se honom som den gamla personen - den som han själv inte identifierade sig med längre.

Den här tanken har nyligen dykt upp i mitt huvud igen med anledning av något som hände för flera år sedan. Jag var en annan person då än jag är nu, men en rädsla smög sig på att någon kanske fortfarande ser mig som den jag var då och jag hoppas så innerligt att den personen ska veta att jag har förändrats, att jag lärde mig av mina misstag.
Men vi kan aldrig styra över hur andra ser oss, vi kan bara göra vårt bästa att alltid försöka se andra ur den mest fördelaktiga vinkeln och hoppas att de gör samma ansträngning för vår skull.

Dagens fråga är således; Vem är jag i dina ögon?

Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar