Google Website Translator Gadget

onsdag 13 februari 2013

Framsteg och motgångar

Jag är av naturen en väldigt strukturerad och organiserad människa (schhh, mamma och pappa - röran på golvet i barndomsrummet räknas inte - jag hade faktiskt mina pennor färgsorterade!). Så självklart var en To Do-lista något av det första jag gjorde när bröllopet skulle börja planeras. Åh vad frustrerande det var att titta på den där långa listan med grejer som behövde göras. För ett tag sedan gick jag över den och färgkodade den: Rött - allt som är bråttom, Blått - allt som är på gång, samt Grönt - allt som är klart. Det är med en djupt nöjd känsla jag noterar att de senaste veckorna förvandlat en hel massa av de där punkterna till blått och grönt och att de få grejer som är röda är saker som egentligen är under kontroll.

Däremot finns det ju en del annat som inte går helt enligt planerna. Jag mitt nöt hade inte dubbelkollat måtten på sängen när jag beställde från IKEA, så idag fick vi leverans av en sängstomme som är för liten för våra madrasser... Det var en tusenlapp i sjön det... Sen gick jag dessutom och blev sjuk den här veckan, vilket heller inte ingick i planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar