Google Website Translator Gadget

fredag 8 februari 2013

Brudmarschen

Jag har precis hittat vad jag tror blir den perfekta inmarschmusiken för oss! Jag vill hitta något som fångar känslan vi har och som fångar "oss" och idag hörde jag en gammal favorit och kände bara instinktivt DEN! Inte det jag hade trott att jag skulle välja, men klockrent. Nu får vi bara se om fästmannen håller med.

Det finns så mycket kring bröllop som "ska" göras på ett speciellt sätt. En del av det gillar jag och vill ha som en del av våran mottagning, men sen finns det annat som bara känns som att "det här är inte vår grej"! Jag vill att det här bröllopet ska kännas som oss - att det ska bli personligt och minnesvärt, inte för den påkostade inramningen eller lyxiga maten (för nån sån lyx tyckte vi inte var nödvändig eller ekonomiskt försvarbar för oss) utan för att vi lagt ner själ och hjärta på att få det att spegla vilka vi är samtidigt som vi försöker hålla på en någorlunda traditionell utformning (ni vet; klänning, talare, musik, mat, tårta etc.)

Just nu är jag inne i en period då jag verkligen tycker det är KUL att planera inför bröllopet. I början höll jag på att få spader innan något alls började ta form och allt bara hängde i luften och kände mest för att strunta i alltihop. Det hade jag nog gjort om jag inte redan hade beställt och betalat handpenning på klänningen, men nu är jag grymt glad att det faktiskt händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar