Google Website Translator Gadget

torsdag 7 februari 2013

Att följa ett tema

Efter mycket bläddrande i böcker och massa funderingar hit och dit kan jag bara konstatera att det här med en röd tråd inte riktigt är min grej - har aldrig varit. Jag har en vision för buketten, en annan för mottagningen och en tredje för någonting annat och jag kan liksom inte riktigt få dem att smälta ihop. Det enda som väl egentligen går samman i de olika delarna är en strävan efter det enkla - men där sticker blommorna ut eftersom jag är helt inne på rosor i nuläget. Vitsippor hade varit fint till resten av dukningen på mottagningen (tror jag. det beror på vilken av de olika versionerna i huvudet jag landar på), men maj är lite i senaste laget för att hitta vitsippor, plus att de ju vissnar av rätt fort när de väl blivit plockade... Jag vill så mycket och allt jag vill passar ju inte ihop. Det här med ett egentligt i detalj fixat, sammanhållet tema eller färgtema har jag givit upp för längesen. Sorry traditionen, men det här slaget förlorar du stort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar