Google Website Translator Gadget

lördag 2 juni 2012

Vad är det som går och går, men aldrig kommer till dörren?

Tiden bara flyger iväg och plötsligt är det över en månad sedan jag bloggade. Maj månad liksom bara kom och gick innan jag ens fattat vad som hände... Till en början kändes det inte ens som maj. Snarare var det så kallt och ruggigt att det kändes som om sommaren uteblivit och det redan var höst igen. Sen så plötsligt kom den för ett par veckor sedan - värmen. Och plötsligt blev allt grönt och härligt! Det är verkligen den tiden på året jag njuter allra mest av - den soliga försommaren/senvåren. Fast nu ösregnar det igen och lär så hålla på ett tag.

Något annat som pågår just nu är nedräkning: först till sommarlovet och sedan tills jag slutar jobbet. Även om arbetsplatsen i sig varit bra med trevliga kollegor och mestadels bra barngrupp så har det här året sugit musten ur mig. För den handfull barn som stör skapar ett rejält kaos i hela gruppen och driver på varandra - speciellt på fritids. Och det har nog nästan inte gått en enda dag utan att man tvingats bli fly förbannad och ryta till för att kaoset ska lägga sig. Och att bli så arg dränerar en på både energi och glädje. Så därför är jag faktiskt glad att jag nu slutar snart. När det var 42 arbetsdagar kvar gjorde jag en papperskedja som hjälper mig räkna ner. Varje gång jag kommer hem efter jobbet river jag bort en länk där den hänger precis innanför ytterdörren. (bild på då och nu här ovanför).

Förra veckan var jag på anställningsintervju. Söker mig till förskola igen. Jag blev mer eller mindre erbjuden jobbet redan där på intervjun. Det är en renodlad ettårsavdelning. Får se om jag tar det. Det låter som en bra arbetsplats, men stället är lite bökigt att ta sig till med kollektivtrafik. Dessutom ska jag på en till intervju på måndag, i området som bl.a. har förskolor i mitt närområde (några minuters promenad). Om jag skulle bli erbjuden ett jobb så nära också, så skulle det kunna bli riktigt svårt att välja. 

Nu ska jag ge mig ut i regnet. Blä!


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar