Google Website Translator Gadget

onsdag 6 juni 2012

Nationaldag = ledig = hela dagen är MIN, bara min

Varje gång jag drar igång chokladbiskvi-bak slutar det med att jag frågar mig själv varför i allsindar jag utsätter mig för det... Det tar ju sån evinnerlig tid och är faktiskt riktigt jobbigt. Halvvägs igenom känner jag alltid för att lägga ner och ge upp, men det kan man ju inte göra! Idag har jag i alla fall rejält underlättat jobbet genom att använda matberedaren till mandelmassan och smörkrämen. Ändå är jag trött nog för att kunna lägga mig att sova, väldigt trött i huvudet och jag har ganska ont i ryggen vid det här laget. Nästan klar är jag. Bara chokladytan kvar. Kanske att jag skjuter upp det till imorgon. Det brukar funka bra. Ska ta med dem till jobbet på fredag och bjuda kollegorna på ett "tack för mig" fika inför skolavslutningen.

När jag bakar chokladbiskvier kan jag plötsligt få en helt ny förståelse för hur en liten chokladbiskvi kan kosta 13-20 kr hos bagaren...

Har varit en relativt effektiv dag. Var uppe kl 7 och tvättade. Har dammsugit och diskat och så bakat då. Skulle hunnit med allt småplock också, men det får vänta till någon annan dag.

Imorgon är det dags för förskolebesök på det första stället jag blivit erbjuden jobb. Om jag verkligen gillar det blir det svårt att välja. Gillar jag det inte så gör det valet mycket lättare, eftersom de andra förskolorna ligger mycket närmare hemmet...

Och på nationaldagen nästa år ska jag åka in till slottet. Lärde mig på nyheterna idag att de då brukar ha öppet delar av slottet som allmänheten annars inte brukar få se. Hänger du på, Emma?

Och så har jag haft stereon igång idag medan jag bakade. Idag blev det Sound of Music och Grease. (Och just nu tittar jag på Glee som också har bra musik). Det är sjuuuukt hur mycket jag älskar musik!!! Jag skulle inte kunna leva utan musik. Den är lika nödvändig för mig som luften jag andas. Den tar sig in i mig och uppfyller varenda liten mikroskopisk del av mig. Jag är så tacksam för alla dessa tusentals begåvade människor som skapar så underbart bra musik. Jag önskar verkligen att jag hade kunskaperna för att kunna få ut den musik som finns inuti mig - ibland kommer det brottstycken, men jag har inte tekniken/begåvningen att göra något helt av det (tyvärr).

1 kommentar:

  1. Mums! Önskade jag hade varit på ditt jobb. Lycka till med att välja ny arbetsplats. Hoppas det blir bra var du nu än hamnar. Kram mamma

    SvaraRadera