Google Website Translator Gadget

lördag 23 juni 2012

En perfekt dag



Jag har varit i Varberg med Emma idag. Först gick vi upp på fästningen och satt och pratade på hennes favoritställe. Solen sken, men vinden blåste rejält. Vilken känsla att sitta där och titta ut över havet och se fiskmåsarna komma seglande på vinden upp emot dig för att sakta stiga högt över dig. Naturen är så oerhört vacker! Mitt som vi satt där fick vi syn på en människa som satt, inte på muren utan på de stenar som sköt ut från mitten på muren (bild 3). Han måste ha klättrat ner från ovankanten! Beats me hur han kom upp därifrån igen. Det såg härligt, men livsfarligt ut.

 

Efter fästningen åkte vi ut till Rödskär. En gammal fyr från före elektricitetens tid. För att komma dit fick vi hoppa från sten till sten för att lättast ta oss fram. Sista biten fick vi klättra upp för klippan. Det fanns inte så mycket plats att sätta fötterna, så det gjorde mig lite nervös. Vid det här laget blåste det rätt rejält och småregnade lite. Jag fick känslan av att vara ute på en av hedarna i Svindlande Höjder. Jag hade kunnat sitta där ute oändligt länge med ryggen mot fyren och vinden som piskade mig i ansiktet. Sån härlig känsla, så levande man kände sig!




När vi var färdiga där åkte vi till glasskiosken Tre Toppar och åt en grekisk special: 3 kulor i hemgjort rån med grädde, jordgubbar och chokladboll. Mums!

Sist åkte vi ut till stugan där Emma ska spendera en vecka. Där spöade jag henne i vändtia/skitgubbe och tittade genom fönstret på en kitesurfare - så roligt det ser ut. Jag skulle vilja prova!

Sedan blev det tåget hem med näsan i en bra bok tills ögonen stängde sig av sig själva resten av vägen.

Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar