Google Website Translator Gadget

fredag 13 januari 2012

Några snabba rader

Mitt eget namn har kommit upp på dörr och brevlåda nu... Äntligen! Det tog lite över en månad, men nu visar den äntligen att den här lägenheten är min min min. Det känns så bra att ha eget boende igen. Det var så längesen senast. Fast tavlan som talar om vem som bor på vilken våning visar fortfarande tidigare boende...

Förkyld igen. Hostar som om lungorna tänkte komma upp ur halsen på mig, inte mysigt. Det gör även att motivationen att ta tag i röran här hemma ligger på ungefär nollnivå. Det är ju så mycket skönare att ligga i sängen eller slappa framför TV:n. Men jag har i alla fall orkat jobba hela veckan. Det är mer än jag hade trott när jag åkte hem i söndags. Tacka vet jag för direkta bönesvar!

Kollade Pinocchio på fritids idag. Insåg att jag nog aldrig sett hela den filmen. Såg inte hela nu heller, för jag slutade jobbet innan den var slut. Tänk att Disney är så underhållande även för dagens barn trots att den är så gammal. Fast de flesta unga vuxna idag tycker nog att Pinocchio är väldigt moralpredikande. Själv tycker jag det var bra saker att ta upp, även om jag undrar om det nog inte går lite över ungarnas huvud nuförtiden.

I veckan tog jag mig i kragen och såg till att överskåpen blev urtorkade så jag kan börja ställa in grejer där. Problemet har varit att jag verkligen inte når - inte ens när jag står på min stege. Jag löste problemet genom att ställa mig på stegen och torka ur skåpen med golvmoppen. Är det sånt man kallar problemlösning på hög nivå? (pun intended...)

Har insett att jag hade velat ha en låda till precis bredvid spisen, nu måste jag hitta nåt annat sätt att förvara mina grytlappar alldeles intill. Jag har försökt spika upp lite spikar på väggen för att hänga upp dem och en annan grej - well, mina väggar i köket är för hårda! Spiken bara viker sig. Jag behöver skruva upp den säger pappa, då behöver jag en borrmaskin... Nej, det lär nog dröja innan det kommer upp något där...

1 kommentar:

  1. Nämen Ida! Du har ju en blogg! Varför har jag inte vetat det?! Vad roligt, hit ska jag flytta in!

    Och ett tips ang. dina betongväggar (antar jag). Ibland kan det funka om man hamrar in en syl lite och sen skrivar in en liten smal krok, men en syl har du kanske inte och det är ändå rätt jobbigt även om det skulle funka, så mitt förslag är att du sticker till Åhléns eller annat lämpligt ställe och införskaffar sådana där klisterkrokar. När jag letade hittade jag jättesnygga och de funkade jättebra. Det viktiga är bara att man inte flyttar på dem efter att man satt fast dem. För då blir klistret för dåligt och den kan ramla av senare. Så man får bara en chans. Men de kan lösa ditt problem för en tjuga. =)

    Lycka till! Kram!

    SvaraRadera