Google Website Translator Gadget

onsdag 25 april 2012

En gammal kärlek och en ny.

Jag har kommit fram till att jag ÄLSKAR ordet psykbryt! Det är sååå klockrent och så användbart i så många situationer. Jag får psykbryt på att barnen på jobbet inte kan va tysta, eller på när datorn inte funkar som den ska. Jag har börjat använda det ordet mycket på sistone. Jag tror inte ens att jag visste om det ordets existens tidigare, men jag kan för mitt liv inte komma på vem som introducerade det för mig. Jag önskar att jag kunde komma ihåg så att jag kunde veta vad jag tänkte första gången jag hörde det. I vilket fall som helst är det helt klart mitt nya favvo-ord!

Idag har jag förresten för tusende gången i ordningen blivit påmind om vilken otroligt helande kraft musik har. Det finns verkligen ingen inre smärta som inte genast känns miljoner gånger bättre när man lyssnar/nynnar/sjunger på rätt musik. Åh, jag älskar musik! Mitt liv vore så tomt utan den. Musik fyller mig till bredden med känslor, vare sig det är glädje eller sorg. Det finns inte en känsla som inte kan uttryckas med musik. Inget under att skriftstället "De rättfärdigas sång är en bön till Gud" alltid varit ett av mina favoriter. För mig kommer samma känslor till uttryck i musik och bön och många gånger i mitt liv har jag verkligen använt sången som en vädjan till min himmelske Fader.

(Jag hade tänkt skriva lite om den senaste tidens händelser, men mitt internet strejkar, så jag får använda mobilen. Därför blev det nåt lättsamt istället.)



Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar