Google Website Translator Gadget

torsdag 10 november 2011

Apropå kundservice

Det där med kundservice är ju egentligen väldigt intressant. Vissa företag får man tjata och tjata på för att uppnå resultat, på andra har de förstått att nöjda kunder är den bästa reklam ett företag kan få. Ett exempel på superb kundservice fick jag tidigare den här veckan. Jag hade beställt en film från discshop.se, men efter över en vecka hade den fortfarande inte kommit. Jag visste via ett e-mail från posten att den hade blivit ivägskickad, så jag ringde posten för att se vart den hade tagit vägen. De å sin sida behövde kollinumret för att kunna spåra det, så det blev ändå att ringa till discshop. Så jag ringer dit och förklarar vad som har hänt och att jag behöver kollinumret. Tjejen i andra änden tar en titt på sina papper (eller, ja, nuförtiden är det väl på datorn) och säger "Det var så längesen. det struntar vi i. Vi reklamerar den till posten, så skickar jag en ny till dig nu med en gång." Så var den saken ur världen, utan strul, utan problem och framförallt utan att det var jag som behövde lösa problemet. Och idag, bara några dar senare sitter jag med min nya film i handen och tänker för mig själv att alla företag borde vara lika tillmötesgående och problemlösande. Det roliga i hela historien är att nu när de skickat ytterligare en film till mig, så bestämde den första sig för att komma sådär 2-3 veckor försent. Så nu sitter jag med två filmer av samma sort. Det blir förstås till att returnera den ena om de inte får för sig att jag kan behålla den eftersom de kanske redan fått ersättning från posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar