Google Website Translator Gadget

tisdag 17 juli 2012

Den senaste tiden

Nu är det drygt 2 veckor sedan jag slutade jobbet och semestern är i full gång. Första semesterveckan tillbringade jag i Eskilstuna på EFY. Det var en helt underbar vecka med mycket andligt innehåll och en möjlighet att ladda batterierna lite och bli oändligt upplyft samtidigt som det var en vecka med massor med roliga aktiviteter.

Veckan efter kom brorsan med familj upp på besök. Det var verkligen jättetrevligt! Speciellt kul var det förstås att tillbringa så mycket tid i rad med brorsonen. En av dagarna spenderade vi på Tom Tits Experiment. Sällan har jag sett en unge så fullkomligt överlycklig som brorsonen när han stod och plaskade med vattnet och gjorde sig alldeles dyblöt. Han hade så roligt att jag inte hade hjärta att stoppa honom trots att han var som en enda blöt liten pöl sedan. Mitt i alltihopa blev det brandlarm på Tom Tits och vi fick tillbringa en halvtimme i verkstaden i en intilliggande byggnad. och då hade vi ändå tur, merparten av folket stod utomhus och försökte skydda sig från regnet bäst de kunde.

Den här veckan är Emma här och besöker mig och det är ju alltid trevligt. Igår var vi ute och shoppade till Festinord och jag spenderade alldeles för mycket pengar. (Vem har sagt att man inte kan shoppa sig lycklig? Man kan i alla fall shoppa sig lyckligare! :-P) På kvällen åkte vi in till Heron City och tittade på The Amazing Spiderman tillsammans med Michael och Tomas. Den var jättebra och bjöd på många skratt, vilket var lite oväntat i den typen av film. Bra skådespeleri, bra manus, duktiga skådisar.

Idag ska jag och Emma in till Skansen. Vi ska se allsången ikväll. Så håll utkik efter oss i TV. Nej, skämtade bara, så långt fram tänker vi inte sitta!

1 kommentar:

  1. Och så fick du visst oväntat besök av dina föräldrar också... Kram

    SvaraRadera