Google Website Translator Gadget

fredag 17 februari 2012

Värmebölja och nyförälskelse

Vi har haft plusgrader idag. Solen strålade och var på sitt bästa humör och överallt dit solen nådde fram var det bästa sortens kramsnö medan snön i skuggan fortfarande bara föll isär i mina händer. Isbacken som barnen haft roligt i under flera veckor förvandlades i eftermiddag till rena lervällingen. Efter de senaste veckornas temperaturer mellan -10 och -20 grader kändes dagens temperatur som rena värmeböljan. Jag kunde gå ute utan termobyxor för första gången på evigheter kändes det som. Helt underbart (fast synd om all snö skulle försvinna innan sportlovet).


Och så har jag den gångna veckan vräkt i mig en 200grammare choklad - men jag har slopat Marabou eftersom Angelicas 30årsfest fick mig att upptäcka Fazer mjölkchoklad, vilken är min nya chokladförälskelse. 100% njutning och vansinnigt svår att sluta äta!


Såg en skön grej på väg hem från jobbet idag: En barnvagn med namnskylt "Benjamin" och i den en unge i rosa overall. Genusperspektiv!


Oh, och jag hörde en fågel kvittra på väg hem från jobbet idag! Jag tror det var en domherre eller en talgoxe, men är inte säker då fågelljud aldrig varit min specialitet.


Och Emma kommer hit och vi har hela helgen framför oss! Livet är underbart idag.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar