Google Website Translator Gadget

onsdag 15 februari 2012

snöigt värre

Det har fallit mer snö inatt. Så mycket att det var ren tur att jag kom till jobbet imorse. Bussen hemifrån till Östertälje var sen och precis när vi kom in till stationen såg jag bussen jag skulle byta till åka sin väg. Tur för mig går en annan buss till ungefär samma ställe en annan väg och den bussen var som tur var 4 min sen, så den hann jag med. Men vi kom bara till Astrabacken innan vi fick vända tillbaka till stan och ta en annan väg dit. Jag kom 10 min försent till jobbet och eftersom jag öppnade stod folk och väntade på mig... Men det hade kunnat vara värre: läste på SL hemsida någon timme senare att all busstrafik i Södertälje var inställd. Så jag hade tur som alls kom till jobbet idag!


På en helt annan side note har jag konstaterat att så lite som möjligt ska stå i förrådet med tanke på att jag stötte på en levande spindel där idag.


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 kommentar:

  1. Aj, aj, aj - det där med spindlarna. Tur att förrådet inte är så stort. Du kan ändå inte ha hur mycket som helst där. Kram mamma

    SvaraRadera