Google Website Translator Gadget

onsdag 23 januari 2013

Vardagsdramatik


Oj vad snöig bil tänker man nog när man tar en snabbtitt på den här bilden.

Titta igen. Det är inte snö.

Det är skum från brandmännens skumsläckare.


Såhär ser alltså en utbrunnen BMW ut.




Vi satt i personalrummet imorse några styckna på fikarast när en av kollegorna utbrister "Titta vad mycket rök. Det måste vara något som brinner." En kollega springer över till andra sidan huset som är närmare röken, kommer tillbaka och säger att det är en bil som brinner. I samma stund kommer en mamma, lämnar hastigt över barnet till mig och säger "Jag måste gå, min bil står jämte den som brinner".  Nyfiken som jag är går jag över på andra sidan och tar en titt. Jag kan inte se själva bilen p.g.a. vagnsförrådet, men jag kan se lågorna som slår upp ur den, höga lågor. Brandförsvaret fungerar i alla fall i Södertälje, för brandmännen och polisen måste ha varit där inom typ 3-4 minuter. När jag lite senare kommer tillbaka in på den sidan för att lämna ett meddelande ser jag polismän och brandkår utanför, en liten skara barn vid fönstret och några ur personalen som dokumenterar med kamera (det här behöver såklart pratas om i barngruppen efteråt, tillvarata det pedagogiska man kan lära utav det och bearbeta chocken), samt en liten skara rödögna nyssgråtna barn. På väg hem passar jag på att ta några kort för att dokumentera dagens vardagsdramatik. Så blev det lite spänning i dag också då.

1 kommentar:

  1. Inte kul med en brunnen bil. Inte heller när det är en Audi. Vi vet. Kram mamma

    SvaraRadera