Google Website Translator Gadget

söndag 2 december 2012

Besök i Norrland

För många år sedan hörde jag de bevingade orden "Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler. Den platsen heter Boden. Dit vill jag aldrig mer."

Nu kan jag av egen erfarenhet säga att det där stämmer inte alls. Solen skiner visst i Boden och jag åker gärna tillbaka fler gånger.

Norrland visade sig från sin allra bästa vintersida, med måttliga mängder snö (när vi kom var det faktiskt mer snö i Stockholm). De första dagarna var det faktiskt barmark. Snön hade kommit imorse några cm. Det var heller inte så kallt... hävdade Norrlänningarna. I beg to differ. Det var ca 12 minus igår och rejält blåsigt = KALLT. Idag var bättre.

Bilder och mer detaljer ska jag försöka få hit senare, men nu ska det bli skönt att snart sova i sin egen säng efter en toppenhelg, som dock gjort mig väldigt trött!

Oh, ja just det. För alla som undrar tyckte jag väldigt mycket om pojkvännens familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar